logoPOlogoPlogoEPL

logoPO

 

kwiecień 2014

 

KONKURS EUROSCOLA

 

Rozpoczyna się kolejną edycję konkursu Euroscola, w którym nagrodą jest dofinansowany wyjazd do Parlamentu Europejskiego w roku szkolnym 2014/2015. Spotkanie Euroscoli trwa jeden dzień. W Strasburgu młodzież bierze udział w symulowanej sesji plenarnej "prawdziwego" Parlamentu Europejskiego, pracuje w "komisjach", głosuje nad "rezolucjami" i cały czas posługuje się językiem obcym, kontaktując się przy tym z równieśnikami z całej Europy. Wysokość dofinansowania pokrywa koszty wyjazdu. Gra przeznaczona jest dla szkół ponadgimnazjalnych.

Uwaga: Aktualna edycja konkursu będzie podstawą do wyłonienia szkół na wyjazdy w terminie październik 2014 - maj 2015. Terminy wyjazdów w roku 2015 oraz ich ilość - a tym samym informację, które szkoły zostały zakwalifikowane do wyjazdu - podamy w listopadzie 2014, gdy tylko zostanie zatwierdzony kalendarz Euroscoli na ten okres. Informację tę dodamy również do tabeli wyników, a ze zwycięskimi szkołami skontaktujemy się, aby omówić szczegóły wyjazdu.

Konkurs składa się z dwóch etapów: z gry testowej oraz konkursu właściwego.


Gra testowa
Aby zagrać w grę testową, należy:
1. Otworzyć stronę www.euroscola.pl.
2. Uruchomić tryb zgodności w oknie przeglądarki (gra jest przygotowana na starsze wersje przeglądarek, w nowszych uruchomi się tylko po uruchomieniu trybu zgodności)
3. Kliknąć przycisk "Zagraj - nagrody dla najlepszych". Po wyświetleniu się małego formularza należy wypełnić jego dolną część "Sprawdź się, zanim przystąpisz do konkursu". Można wpisać fikcyjne imię lub nawet tylko jedną literę i fikcyjny adres e-mail.
4. Odpowiedzieć na 30 pytań testu konkursowego.
Etap gry testowej można pominąć, jednak przećwiczenie jej jest zalecane, gdyż daje wyobrażenie o charakterze pytań pojawiających się w "prawdziwym" konkursie. Najlepiej jest zgromadzić całą klasę lub grupę przed jednym komputerem i wyznaczyć jedną osobę do zaznaczania odpowiedzi na ekranie. Również każdy uczeń może ćwiczyć indywidualnie w domu. Całość trwa tyle, ile jedna lekcja. Etap gry testowej trwa cały czas – również przez czas trwania konkursu właściwego.


Konkurs właściwy
Właściwy konkurs będzie trwał dwa tygodnie od 3 do 16 kwietnia. W tych dniach – jak najwcześniej - nauczyciel powinien najpierw zarejestrować klasę. Rejestracja jest możliwa tylko w tym okresie i polega na wypełnieniu formularza, który pojawi się po kliknięciu przycisku "Zagraj - nagrody dla najlepszych". W formularzu należy wypełnić górną część "Zaloguj się do konkursu (po rejestracji)" i podać m.in. dane szkoły, mail szkoły, nazwisko, telefon komórkowy i mail nauczyciela rejestrującego klasę. Nauczyciel powinien podać swój prawdziwy adres mailowy, gdyż na niego otrzyma login i hasło do użycia w konkursie. Rejestracja, a zatem uzyskanie hasła i loginu, nie musi odbywać się podczas lekcji, nauczyciel może to zrobić w dowolnej chwili, np. w domu lub przed lekcją, na której planuje przeprowadzić konkurs. Potem należy zgromadzić całą klasę lub grupę przed komputerem, wyznaczyć osobę do wpisywania odpowiedzi i rozpocząć grę. Możliwe są dwie takie próby, np. podczas dwóch różnych lekcji. Zaleca się wcześniejsze uzyskanie hasła i loginu i zaplanowanie lekcji lub innych zajęć, np. spotkań szkolngo klubu europejskiego, podczas których można przeprowadzić konkurs. Radzimy nie zwlekać z grą do ostatniego dnia, aby zapobiec zawieszaniu się systemu z powodu przeciążenia dużą liczbą zgłoszeń.

 

Ze względów logistycznych obecne ostatnie klasy szkół ponadgimnazjalnych nie powinny brać udziału w konkursie, gdyż w razie ewentualnej wygranej nie otrzymają możliwości wyjazdu. Przypominamy, że wyjazd może nastąpić co dwa lata, a pierwszeństwo mają szkoły, które jeszcze nigdy nie brały udziału w Euroscoli.

 

Zachęcam do dokładnego przeczytania regulaminu: http://www.euroscola.pl/index.php/regulamin. Na stronie jest również dokładny plan dnia Euroscoli.